30 April 2014

Xbergerak...



Alahai sian anak mama da bayar singgit tapi dia nyanyi je...
igtkn gerak2 skit mcm aku tgk tempat lain
hai rasa rugi duit singgit sebab xdapat puaskan hati c kecik yg excited sgt nak naik benda alah ni...



Next time kne tgk dulu orang main ok x baru bagi anak aku main...
Patotla xde orang main cni...
shopping complex besar tapi sayang xjg benda2 macamni...
Klo free xkisahla sgt ni berbayar, klo aku sorg je kena xpela klo 1hr da bpe ramai yang lalu lalang c2 ngn bawak ank kecik...walaupon  xmahal tapi berapa keuntungan yang dia dapat dalam sehari, dalam sebulan...
Hmmmm budak2 mn boleh tgk kartun sume nk pegang, nk main, nk manjatkan...
Tapi sayang seribu kali sayang tertipu plak xabes lagi lagu dia da bosan nk turun sebab xgerak pon ngn lagu pon membosankan...









(*_*)
*Kuciwa sedikit...




\



29 April 2014

Ole2 dari Langkawi




Nak pergi Langkawi jugak :(
Hmmmm xpela xdpt pegi dpt ole2 dari sana pon da buat den sonyum lebar
Kawan aku ni tiap tahun wajib g sn
Da mcm blk kg plak...hehehe

Niat nk g sn dari bujang smpila da beranak 1
Masa masih mencemburui kami utk ke sana...(poyo giles ayat)
Teringin gkla nk bercuti2 dgn family tapi xtau bila dapat & ke mana nk pergi...
Kne plan baik2 baru dapat tertunai hajat...









(*_*)
*Langkawi mu tunggu aku datang...







28 April 2014

Bakul pelbagai guna




Bakul ni tempah khas sekali ngn tilam bantal
Al-maklumlah anak 1st kn knela beli semua benda
Hmmm padahal ada je yang da siap tapi biasela ngade2 nak pilih sdr nk bakul besar mana tilam tebal bpe inci bantal bpe biji...
Gambar yang lain xleh nak amik sebabnya merata aku letak...bakul besar lg 1 dk kt kg aku, tilam dk umh mertua...so tinggal bakulni je aku usung ke hulu ke hilir

Asal usul bakulni tempat simpan baju zara masa lahir sampila omo hampir 1tahun
Tapi da makin besar bj pn makin banyak so da xmuat nk letak baju2 c kecikni
Sekarang inilah pulak kegunaan bakul ni


Anak da makin besar ni da banyak akal...dia keluarkan semua baju2 dalam tuh sebabnya dia yang nk masuk dalam tuh...
Adeiii masa mula2 aku tgk dia buat lagak ngeri tuh aku ngah kusyuk solat magrib
Bakul ni sangatla ringan bila xde isi...so  masa dia da masuk sebelah kaki aku da mula xleh nk solat da tapi bt2 xnampak lg padahal kt sebelahje masa tuh...Alhamdulillah aku berjaya abiskan solat n anak aku pn xjatuh sebab cubaan dia gagal...muahahahahaha

Hmmmmmmm......
Nampak nak main sgt ngn bakul ni aku pn kasila dia letak mainan dia dalam ni tapi ghupenya banyak jgk mainan dia sampai melimpah ruah pulak dari bakul haiishhh semak pulak mata memandang...
Tapi aku bia jela dulu bt masa ni sementara tukar bekas yg lagi besar...









(*_*)
*Banyak pulak bakul kt umh nt...









25 April 2014

Takdir & Waktu
















(*_*)
*Bersabarlah....






24 April 2014

Koc Wanita


Da lama xnaik komuter sejak ad ank lagi la malas nk naik tambah bila hjg mg ramai sgt orang dk bersempit2 dalam komuter tuh
Tapi klo nk jimat masa inilah pengangkutan terbaik tambah plak naik yang koc wanita rasa selesa n selamat gitewwww
Masa ni kami ber4 1 lelaki dan 3perempuan
Klo ikotkan malas nk naik asing ngn laki aku sebabnya takot nt da ramai2 kua ssh plak mencari tp pk kn kebaikan dan keselamatan kami berpisahla jap tapi koc sebelah2 je pn...
Nasibla masa ni xramai orang...



Bawa c kecikni pon selesa je ngn stroller dia aku angkut skali
Klo nk berdukung masak gkla nk jalan2 lagi mmg terasa berat gkla ngn xreti dk diam...











Dk usha je org sebelah...
Klo orang tgk dia tau malu...
isk3










Da bpe kali panggil barula nak pusing tgk mama dia...
Seronokla dia dari dk dalam kereta bpe kerat je manusia dalamnya...
Dalam komuter ni macam2 ado...
Masa ni nk g Mid Valley so tinggalje kete dekat TBS insyaAllah selamat ngn parking pon murah
Naik komuter baru sehinggit sorang...
Jimatla kan bukan nk bli barang byk pon setakat nk cuci mata n makan2je...













(*_*)
*Gunalah pengangkutan awam...









23 April 2014

Magnum Gold





Aku mmg suka mkn aiskrim...
Dan bagi aku magnum antara yg paling sedap
Inilah dia yang terbaru dari magnum...


MAGNUM GOLD


Sedap xterkata uolssss
mkn sorg2 smpi ank mtk pn mcm nk marah...
wah dasyat penangan aiskrim ni...
xcaye korang p bli nt taula rasanya yang mengancam tuh...
esknya mtk asben bli kn lg dia bt xtauje
haiishhh geram lak aku...
sebenarnya dia xbli sbb aku xnk share ngn dia...salah aku jgkla ek...
ihkihkhihkhihkihkihk







(*_*)
*Hari2 mkn pn xbosan kot...



22 April 2014

Uptown Putrajaya



Mungkin ramai yang xtau Putrajaya sudah ada uptown



Kat mana???
Berhampiran tapak pasar tani atau lebih tepat d belakang bangunan JPN



 Bila???
Setiap hari jumaat, sabtu dan ahad sahaja



Yang pasti buat masa ni ramai peniaga dari pembeli
Biasala tempat baru ramai lagi xtau kan...





Klo korang xtau mane nk lepak n cuci mata malam minggu datangla uptown ni ye...








Pelbagai barangan yang dijual antaranya seluaq pelikat yang makin glamor sekarangni, baju dewasa dan bayi, tudung, mainan kanak2 dan macam2 lg









Rasanya lebih meriah klo ad event  lain d sekitarnya...







(*_*)
*Datang jangan xdatang...







21 April 2014

Kerusi pebret...





Kerusi yang d gemari ramai terutama kanak2...
Harga kerusi xmahal pn tp xigt bpe...
aku bli kt ikea 2thn lepas masa c kecik ni xde lg pn...
Skrg ni la port dia lepak, rilek2 tgk tv...tgkla gaya dia smbl tgk tv tuh mcm org tua kau...
Hmmmm masa mula2 zara naik aku punyela risau sebab kerusi ni sgt ringan al maklumlah klo rotan kn ringan gle...
Sebelum ni dia dk tolak2je masa mula2 bljr panjat memanjat tapi laju gkla tolak sebab licin atas mozek bukan kapet penoh umh aku tuh
Seronok bukan mainla dia tgk benda alah tuh gerak
Hmmm sekarang da teror da naik n turun...
Cme kadang  klo dia berdiri tuh bimbang gkla takot xleh balance badan nt kan jatuh gedebuh mcm nangka busuk kan mama jgk yg susah...

 Ini budak xkira siang malam memanjat ngalahkan dak laki
Kadang malam da elok tdo kol11 ley plak bgn kol1 smpi kol 3 baru nk tdo semula
Alahai anakku xkesian kt mama ke nk beradu...







(*_*)
*Kesabaran yang tinggi di perlukan utk membesarkan anak...






Preloved Jeans





Dari kiri
Kodroi coklat, kodroi hitam, kain lembut warna krim coklat



RM15/pcs


Size S




(*_*)
*Tinggalkan komen atau wassap
013-9694356




Comel x k.ton???


Bab meniru cepatje budakni...
Dk tgk org try2 spec dia pn sama naik nk jgk
Ok nah pakai
Tp xsmpi seminit dia da sibok dk tarik2





Anak oii mama xbyr lg okeh jgn dk sibok nk patahkan mcm spec papa
Spec aku pn dia calarkan adeiii bl pki mkn rabun rasa
Bila tah nk tukar cermin baru

Ni masa kt One Utama masa acu dia datang hr tuh
Xplan pn nk g sana...sume brg dia xbwk
Nasibla dpt pnjm stroller ni free k juz tgglkn ic kt kaunter
Klo xdpt mmg xberjalan lama la jawabnya mau patah pinggang dukung c kecikni
Bukan sebarang kecik ini budak...








(*_*)
*Banyak ragam btl ini budak...



19 April 2014

Preloved tdg syiria



Da bosan pakai tdg syiria

Lelong rm5/pcs








(*_*)
*Nk bt koleksi lain plak...



17 April 2014

Biskut Oat...



Oat Choco
Mmg sdp!!!siyesss xtipu...
Dulu sume benda berasaskan oat aku akan tolak mentah2
Ygni aku cuba sebab baunya mmg menarik perhatian aku utk try test...






Saiz biskut ni lbh kurma mcmtuhla
Harga dia aku xtau sebab ni dpt free
Nanti klo aku jual ad yang bli ke???hehehe









(*_*)
*Xsedar mkn sorg abes 1 bungkus





Masam oiiit


Inilah dia si masam
singgit kot harga dia
besar tapak tangan zara je kot
Mahal gle weh kt cni
Klo kt kg budak2 wat main baling2je




Inilah lumrah kehidupan di bandar
Semua benda berbayar tambah plak aku idop umh xbotingket2 celah mn nk tanam pokok mangga








(*_*)
*Tanam sendirila weh nk jimat...




16 April 2014

Mai Secawan...


Tahap beku ekon kt opis nih
Mana tahan weh ngn kandungan lemak yg xberapa nk tepu nih
Sampai siap berselubung da mcm lepak kt umh plak
Dengan kerajinan yang ada makanya pagi dan petang haruslah pekena ayaq panas buatan sendiri hokeh
xmo bli2...kata nak jimat kos kn




Ini da jadi mai dua cawanla plak bl pekena pagi petang kn
Legaaaa aihhh lepas pekena ayaq panas...lenyap terus kesejukan yang mencengkam jiwa raga
ape ke ayat aku gune pn xtau la...
Hmmmm cawan belang2 ni da lama dapat adiah masa besday taun ble pn lupe dah...
Tapi ngade lak sayang nk guna kononnya nk simpan bt hiasan...
Phuiiii hias la sangat, lm2 nt aku campak jgk dlm tong sampah...
Nasib ko baik kn aku simpan n last guna jgk dari jd habuan tong sampah...
ngeeeeeeee~







(*_*)
*Ayat org sejuk beku ni....abaikan







15 April 2014

Suzana




Ada yang berminat ngn cik suzana nih?
Original FNJ
Kompen cantik la uolsss...
preloved tau bukan baru tp nmpk mcm baru sbb jarang pakai...
harga???
 haruslah harga kasih sayang...


rm 106 in pos laju k+tippuware

Size 11.5+-


 berminat ley tgglkan komen beserta no fon 
emelkan ke dliby2112@yahoo.com








(*_*)
*Nyata jelita...






14 April 2014

Lilit jgn xlilit...



Suka sgt dk lilit2 kt badan dia...pastu mula r nk memekik pggl papa dia mtl tlg...
br bpe hr dpt da xrupe bentuk love da dia penyek2, siap dudukla atas tuh...
Itula namanya budak2 xtau nk hargai ape yg dia dpt...
Ada 1x aku bli dolphin yg isi angin masuk hr kedua dia gigit smpi bocor...
So aku xbli sgtla mainan...
Bukan nk kedek ngn ank tapi kena pilih bli yg sesuaila ngn perangai ank kn...???
Takot nt jd membazir plak...bli xthn lm da rosak...wlpn xmahal mana tp ape yg blh jimat kt jimatla kan...










(*_*)
*Mainan punye banyak yg baruje dia nk...








11 April 2014

Renungan pagi jumaat...






Sakit hati adalah lumrah dalam kehidupan
Semua orang xperfect kan
Xramai yang mampu mendoakan kesejahteran orang lain dalam amarah
Sebagai manusia biasa xsalah klo kita cuba mendoakan yg baik2 kepada mereka


''Yang baik datang dari Allah''










(*_*)
*Hidup kita saling memerlukan...










10 April 2014

Pou tersayang...




Comel kn pou aku..
Pki skirt merah gittewww...






Ni da tukar skirt hitam lak nmpk lg elegant kn???
ngeh3...







Ni aktiviti pou d waktu petang...main bola wlpn pki skirt...
Adakah anda perasan???
Gmbr 1 bersih...masuk yg kedua ngn ketiga da smpn yak2 dia yg warna warni tuh...meriahje nmpk kn...
Harapkan pou klo org smpn mcm ni abesla masyam...
Hmmm skrg da xlayan sgt da...xdan da nk melayan...
uhuhuhuu









(*_*)
*Baru anak satu da kalot...





Dulu2 gle main benda alahni...

09 April 2014

Buai laju2...




''Buai laju2...aku nak kawin dgn ank raja''
hohohoho jgn nak oi payah mama nk g lepak2 kt umah nt...
kikikikikiki
over plak mak dia padahal ank br omo 1thn...





Haishhh bukan main lg c kecikni...sengih2, gelak2 bukan main kuat kalah budak besar dari dia...
Hmmm lagi laju lg dia suke...aku plak isau tkot jatuh...








(*_*)
*Petang2 lepak ngn kengkawan...









08 April 2014

Tokey tudung...




Tokey muda yang berjaya...
Sape xknl dia...ank pemilik butik fareeda
Masa mula2 dia buka butik tuh kicik je belah atasje kt Bangi sebelah CIMB
Sekarang da kt bawah butiknya da besar n cantik plak tuh...
Cme masalahnya nk masuk tuh kne ambik tiket plak n ada masa utk pilih2 tudung...
xpuas pilih da kne bayar klo ada yg kenan...hmmm xkn nk g hr2...klo  xkje blhla dk melangut kt c2...
limited  gle warna tdg yg dia keluarkan...bkn mcm buik tudung lain yg boleh masuk n bli pada bila2 masa...
sebab tuh tdg dia laku je klo jual balik mcm goreng pisang panas gitewww...
Orang klo da minat sanggup ape saja kn?



Hmmm Puan Mawar bertambah glamor lps kawin ngn artis...
Comel je orgnye...kne plak ngn gaya pemakaiannya
Ry nt nk bt mcm ni la...tailor  plak nk cr nih?





(*_*)
*Berangan jd mcm mawar jap...xabes2 berangan kn???





07 April 2014

Untung 90Juta...





6 butik dengan 500 orang pekerja...
Untung 90Juta...
Perghhh masyukkk...Part  untung mmg syiokkk tapi kne kerja beganda2 la nk dpt cenggitu weh...
Kne turun padang selalu br la staff hormat n kagum ngn boss...
Hmmm ni rasa nk bke kdi jgk tp modal xmencukupi...
Klo aku ada bakat mejahit mmg sngla nk tmbh pendapatan yg xmelibatkan org tengah...
Tambah masyuk bila dkt raya kn...

Cita2jela dl nk mcm tuh...
Skrg bt kecil2an dulu r utk bt makanje...bukan nk bermewah2 pn...











(*_*)
*Bersyukur dengan rezeki yg ada...








Lazat gitewwww...




Sedapje nampak kan???
Menyelerakan klo ada dpn mata nih
Tapi ni hanyalah utk d pandang bukan utk d mkn
Keychain yang sangat kiut miut
Nampak real sgt kn
Ni klo dapat kt si kecik tuh mau dia kunyah2
Tapi sekarang da xletak keychain kt beg mcm zaman kanak2 dolu2






(*_*)
*Buat koleksi peribadi mcm ok jgk kn...









06 April 2014

Syiok berniaga...





Syok berbiz ni kan...
Dulu aku slalu pk xde masa nk bt sume mana ngn nk uruskan rumah tangga lg...
Yola nk layan wassap, pm fb dll...
Bkn perkara mudahla bg aku utk bt pada mulanya...
Tapi rmi yang menyokong d belakangku...
Alhamdulillah hampir tiap hari ada saja barang yg nk d poskn...
Contohnya barang kt atas customer dari sabah baaaa...







(*_*)
*Makin seronok ber 'biz' sambil membatu dari segi ekonomi keluarga...








04 April 2014

Jumaat pertama d bulan April



Salam jumaat
Marilah kita amalkan bersama2
InsyaAllah hidup akan d berkati oleh-Nya
Amin...








(*_*)
*Sama2 memuliakan hari jumaat...




03 April 2014

Selamat Hari Lahir...





Minggu lepas dpt jemputan hari lahir...
Hari minggu mmg penuh dengan kesibukan...
Majlis stat kol 1-6 petang
Hmmm tengok jam da 5.30 mn sempat nk g sblm kol 6...
Rasa bersalahla plak sebab umh ktorg sekangkang kera je pon..
Tapi tuhla mmg pyh nk janji d hr minggu nih mcm2 hal...
Makanya aku bwkla adiah p opis...






Tadaaaaaaa....
Sesuaila ngn anaknya yg baru masuk 1 tahun...








(*_*)
*Selamat hari lahir ye nak...








02 April 2014

Lagi koleksi H.Kitty...




Comel kan???



Lappy  kesayangan d pakaikan baju berwajah ''hello kitty''
Aduhai semua benda nk ada gambar kitty...
owh adik ku...

Bl tgk aku pn pk nk bt jgkla tp bukan gmbr kitty la...
agak2 laki aku bg ke???
Tapi mcm membazirje...bkn ad function pn...
hehehehe








(*_*)
*Kne cek akaun dl utk membazir...









01 April 2014

Jamuan Perpisahan...






Menu wajib bila ada jamuan...
Kek ''secret recipe''
Japje licin...klo kek lain lmbt skitla sbb kureng sodap kn...
5 orang sekali pindah...mmg sadis gkla...







Salah satu dessert  spesel buat kengkawan yg nk bertukar dan yg lain...
n sebenarnya ''makyong'' mtk buatkan...ngidamla tuh...
Choppp bukan aku yg btla...aku bawak perotje sebab aku org yg diraikan...ngeeee





Macam biasala bila da nama jamuan perpisahan haruslah ada sedikit adiah dan d iringi ngn kad ucapan...
d sebabkan Boss xde ms majlis so  adiah dpt masa makan2...sadis gkla masa nk amik adiah mcm jauh beno nk g...padahal msaih dalam bahagian yg sama...
Hmmmm walaupun dekat tapi jauhje rasa...







Beberapa tahun bekerjasama dengan mereka da rasa mcm adk beradik...
tapi apa boleh buat takdir dan waktu menentukan segalanya...
Jutaan terima kasih buat semua...

.








(*_*)
*berharap agar diri ini dpt menyesuaikan diri...