14 July 2014

Slero D Timur



                                             

Selero D Timur
Tentulah dalam fikiran sajian2 pantai timur yang dihidangkan
Ye tepat sekali tapi ad jugak western yang disajikan
Tempat dia agak besla klo nk dating sebab dk tepi tasik...






Konon nak makanan timur tryla nasi kukus
Bolehla feeling2 dk klate gitewww









Ini budak xmau makan nasi...
Mau makan keropok sahaja sebabnya dia dk intai kedai upin & ipin sebelah
Adeiii nak masok tapi tekak nk makan makanan timur lain kali ye nak...





Air xmola kampung sangat amikla air epal ngn karot susu
air dia manyak syiokkk





Tekak gatai nk jgk rasa western orderla chicken chop
tapi sayang ayam dia keras skit pastu sos dia pn xbpe sedap
hmmm hilang mood jap
tapi abeskan jugakla kan membazir plak kan???







(*-*)
*Makan sampai lebam...








13 July 2014

Kenduri Kahwin d Ampang


#throwback

7.6.2014

Sekitar majlis perkahwinan ...

Tema pink purple

 *Huhu br sempat nk transfer gambar...lambat bebeno nk blh post cte...
Da basi da cte tapi xmengapa
layan...




Pelamin yang simple tapi cantik...
Masa ni baru siap pasang, ape lagi kje aku amik gmbrla...
Majlisnya siang esk tapi saja amik malam nampak lagi cantik dengan lampu pelbagai warna






Ini pulak photobooth disediakan utk tetamu bergambar kenangan siap ad prop2 lg
segan plak nk masokkan weollsss yg menggunakan prop2 tuh sebab nampak mcm poyo je...
ekekekekekeke...








Ini pulak buku ucapan pada pengantin baru...
Aku mmg malas nk menulis dan itu mmg menjadi kje asbenla tulis skit2 ape yg patot...
hehe
hanya utk kenangan kan...
lg pon sepupu dia yang kawin...ngeeeee






Inilah masa yang di nantikan...
Saat menanti sah bergelar suami isteri...
berbaju melayu ungu adalah bapa kepada pengantin perempuan sebelahnya tok kadi yang sempoi
kiri dan kanan plak saksi merangkap abg ipar dan sepupu
Masa ni pengantin lelaki sedang cuak sehhhh
xamik lak gmbr dia...ehehe






Inilah rupe pelamin d waktu siangnye
terletak bersebelahanje dgn meja akad nikah td
Tudiaaa ramai pakat jd pengapit pengantin perempuan
Amik berkat katanya...
yelah dik non moga korang pn cepat dapat jodoh
Pengantin perempuan ni klo xsilap omo 21 kot
muda lg kn...
xpela da jodoh...






Ni free style lepas setel majlis akad nikah
dari malam dia dk nk panjat n guling2 atas pelamin...
amekkowww mama bagi peluang...
dk berangan plak dia atas tuh...








Bukan boleh dk diam...
da turun ke bawah nk main prop plak...
selfie dulu la ye nak...




*Gambar makanannye xde sebab kelaparan terus ngap je bl dapat makan...
hehe
makan nasi arab uolssss mmg terbaikla kenduri macam ni...boleh bikin gua muncit...









(*_*)
*Semoga kekal dunia akhirat...




10 July 2014

Nasi lemak



Nasi lemak antara makanan pebret aku...
Xkira siang malam aku boleh makan ns lemak, xkira bpe kali sehari...
huiii bahaya2 bertambah2 lemak2 aku nt...



Ni ganu punya style sebabnya ada ikan rebus...
Masa preggy dulu blh kata hari2 nk makan ns lemak tapi nk yang simple mcmni je...
Kat cni payah nk cari sambal yang ikot tekak aku nih...
Nasibla jgk payah dpt...klo dapat hari2 mau berlemak2 naik berat badan...seksa nk pantang wooo

Hmmmm...
Klo kt KL ni macam2 lauk makan ngn nasi lemak kan?
bl da campur2 aku rasa da hilang nikmat nasi lemak asli
bagi aku yang asli hanya sambal, ikan bilis dan telur...
sebenarnya aku ni jenis xreti makan lauk banyak2 sebab tuh rasa pelik skit klo mkn ngn ayam ke rendang ke ape...
mahal xyah citela bila da campur lauk mcm2 tuh pastu aku membazir sebab cuit skit2 je...
Masa menggila hjg mg je bt nasi lemak...mknla dari pg sampai malam...hohohoho senang kje kn 1x msk je...
ngeh3...









(*_*)
*Teringatla plak tiba2 kesedapan bl mkn panas2...



09 July 2014

Flotila 2014



#throwback

Floria Putrajaya 2014
aku pegi tgk flotila je bkn g tgk munge2tuh asben xbpe minat katanya...okla fine konon nk g tgk bunga api tapi malam tuh xde plak...dari jauh nampak flotila mula menyusuri tasik...
Hmmmm...mula2 lepak atas jambatan tapi jauh plak nk tgk flotila2 dari semua negeri tuh so ajkla asben p dekat skit parking area pullman hotel mmg dpt tgk dari dekatla...
Warna warni uollsss...
Lepas da bosan tgk weolllsss lepak plak dekat gerai makanan dari pelbagai negeri...
Niat d hati nk bli pais tempoyak tp mengenangkan makanan da ada kt umh lupekanjela hasrat ku itu...
nanti geng syaitan suka membazir...hehe

Gambar flotila Putrajya ni aku snap masa g makan kt umai tepi tasik tuh tau kn?
Xpasti samada lepas dari malam tuh dia letak situ sampai bila2 @ ad tempat khas...
Puas hati dapat tgk dari dekat sebab malam aku g tuh terlepas tgk yg Putrajaya punya so tgkla puas2 xpayah sesak ngn orang ramai...

Hmmmm...
Aku penah cte dulu2 psl kedai tuh
skrg makin menjadi g mkn kt situ sebab mknn dia boleh tahanla kuih2 ala kampung pon ada macam
lempeng kelapa, roti jala ngn rendang aya, pengat pisang, jemput pisang dll











(*_*)
*Malam penuh warna-warni



08 July 2014

7.30 a.m



7.30a.m
Selamat pagi ye semua

Gambar ni sengaja d kaburkan konon2 efek 7.30 pagi la...
Ngeh3...

Citenya dulu masok kje kol 8.30a.m
Ni kononnya pose masok awl skit nk balik awl utk prepare berbuka...
Hmmm nak kata masak beria tuh xdela sebab makan berdua xperlu lauk banyak2 jenis nt membazir...
asben lak jenis xkisah...satu lauk pn ok janji berkuah

Lagi 1 bila da balik awal klo nak menyinggah ke mana2 pon senang...
g bazar ramadhan ke, g kedai 1 malaysia ke, g pasar ke...
Xkalot nk kejar magrib

D malam hari blh plak asben cakap nt lepas bulan pose pn masok kje 7.30 jgkla sng blk 4.30
br bpe thn kje da bpe kali tukar waktu kje...
mula2 kje msk kol8 blk kol5
 pastu  konon nk tdo lg lepas subuh mskla plak kol 8.30 blk 5.30
tapi thn ni 1st time msk kje kol7.30 blk kol4.30 rasa macam nk anto ank skolah plak awal sangat da g kje
trn dari umh kol7 lbh2 skit gelap tanah lg orang tua cakap...
Cari rezeki kn kne awal pg lg afdal xtdo lepas subuh
Moga bertambah rezeki :)













(*_*)
*Salam 9ramadhan






03 July 2014

Untuk Dijual



Anyone???

Nak beli dapur memasak???

Jenama Pensonic

Baru ye bukan yang dah digunakan...

Jika berminat sila tinggalkan komen @ emel ke dliby2112@yahoo.com









(*_*)
*Selamat memasak ye...










02 July 2014

Sotong goreng kunyit



Hari pertama asben nak makan sardin...
Hari kedua makan telur kicap
Hari ketiga sotong goreng kunyit
Hari keempat makan lauk lebih buke pose hari ketiga iaitu daging salai masak lemak
Amekkkkow 1x update utk 4hr punye pose...
Malas plak pose2 nih adeiiiii

Hmmmmmmmmmmmm.......
Pagi2 xlalu tekak aku nak telan nasi...
Masa zaman bujang aku mkn kurma je ngn air milo panas...
Tapi da kawin nih laki kne makan nasi masa saho katanya...
Ku turutkanla telan nasi bersama2...
Baru telan 2-3 suap rasa nak muntahje masa 1st day saho
Tapi makan jgkla nanti dia pn xlalu klo mkn sorang2 pagi2 bute

Hmmmm masak simple2 jela utk saho lagi pon makan berdua xperlu nk masak 2-3 lauk nanti membazir plak kn...
Klo ramai2 br syiok nak masak mcm2 n selera pn lain kot...

*Terbayang thn lepas sonok 1bulan dk kg saho n berbuka beramai2...











(*_*)
*Jimat cermat amalan mulia...








Salam Ramadan 1435H




Selamat menyambut Ramadan 1435H

Terlambat plak eden nk wish selamat berpuasa...
entah ape yang aku sibok xtaula...
hehehehehe

Pape pn selamat bersahur & berbuka ye kengkawan...

Korang masak ke beli ???
Sehari sebelom pose nekad nak masak hari2 tapi hari pertama laki aku da ajk g pasar ramadan
Bila da singgah mule r mata nampak sume benda sedap kn ngn bau asap tuh perghhhh memang menggoda jiwa raga kau...

1st day weollllsss da bli ayam bakar madu
tapi sayang seribu kali sayang langsung xrasa ape...
serik aku nak membeli lg...
Haishhhh geram lak ngn peniaga2 yang nk untung semata2...
Jual mahal tapi xrasa ape...kesian kt pembeli2...








(*_*)
*Malas membebel banyak2 nt kurang pahala...