31 May 2014

Review KLIA2-Texas chicken



Sampai pg2 haruslah kelaparan...
Kol 7 da kt epot KB
Flight kol8
Nak tunggu kol 9 sampai mmg kelaparanla walaupun sejam je dlm flight
Jejak kaki je kt KLIA2 terus pusing2 cari kedai makan...
Kedai makan mmg banyak tapi kne pilih yg sesuai jgkla ngn c kecikni...
Nak cepat sgt makanla kt texas chicken je
ada banyak lagi kedai lain tapi macam xkne je dhla mahal belom tentu kne ngn tekak aku nih...
hmmm ni gmbr kedai depan texas







Sarapan simple jela...xdela nk mkn heavy lg pn da kol bpe kn jap lg nk lunch plak...
so order tender wrap 1 lg ape tah nama dia lupe da...
air haruslah milo...








Ini untuk c kecik hash browns
cukopla bbrpa ketol...








Org dk sibok makan dia dk sibok nk tdo lg...
adeiii dari umh smpila KLIA lena xsedarkan diri
isau aku kot pengsan tapi dia gerak2 tuh okla tuh...hee
bkn 1st time pn naik flight...
Sebagai mak yg prihatin(ekekekekke) aku kejut jgkla kan mak bapak kenyang xhingat anak plak kelaparan sorg2
Bangun2je trus makan...bahagia kau kan nak :)








Inilah dia buah hati pengarang jantungku...
sementara nk sampai ke Putrajaya inilah kje dia...
Untung dk diam jgkla wlpn kejap..layanjela dia nk bt ape pn asal xngamok...








Isk3 apela dia nk buat tuh?
igt kepala dia kecik nk masuk celah tuh...
alahai macam2la akal dia nih...









Siap berstokin kau pepagi...d sebabkan dia sejuk so dia layanjela mama pakaikan stokin...lgpn dia tdo xsedar da bt ape pn...
Blh tahan sejuk jgkla pg2...aku pn klo blh nk pki stokin...tp sebab da pki kasut okla xsejuk sgt...
ehem3 aku pakai kasut merah mak ngah...hehe main sarungje ms dalam kete...mula2 pki kasut tumit tinggi tp pk nk jln jauh mmg xslesa la...nasib kne jgkla ngn baju klo x mau kne gelak...









(*_*)
*Bila nk travel jauh skit ni...









30 May 2014

7 Perkataan Mulia




Salam Jumaat
Semoga semua dalam keadaan sihat d penghulu segala hari
Sama2la kita amalkan dan berkongsilah dengan orang lain semoga sama2 mendapat manfaat...










(*_*)
*InsyaAllah dengan izin-NYA 






Rezeki pagi




Alhamdulillah rezki d pagi hari
Sampai je sarapan da ada tinggal bt air je tapi aku mls so  aku beli...hee
Karipap ni agak sedapla
Hmmm hari2 sekarang pn sarapan mkn kuihje
bukan nk diet tapi xde selera tgk makanan kt cafe...da xlalu da tekak ni asyik mkn benda yg sm je
hmmm nk msk pg2 xdan plak nk bersilat ka dapo
Alasan macam2 kan...ehehehehe








(*_*)
*Bila nak rajin ni...




  

29 May 2014

Anak ke-3




 
Alhamdulillah selamat d lahirkan...
Baby boy ni blh tahanla chubby
4kg bersalin normal



Ini anak kawan aku...
Buat masa ni aku br anak sorg...
Hmmm kawan aku ni sama baya ngn aku tapi da anak 3
Rezki dia kawin awl pastu plak jenis mudah lekat cepatla dapat anak...
Dia xkje xpela xisau nk hntr ank ke taska ke umh pengasuh...
jimat da tang tuh kn...
Beranak rmi pn xpe asalkan dpt tunaikan tanggungjawab sebagai ibu dan bapa...
InsyaAllah











(*_*)
*Tahniah3...






27 May 2014

REVIEW-KLIA 2-




 12.5.2014

1st time g KLIA2
Saya xsbr nk jpe org kg...hehehehehe



Manela papa ni lame sgt bli nuget kfc
Sy mkn pepero dulu la...
nyum3...






Ni pemandangan dari ruang legar tepi KFC
Seronokla lepak2 tepi ni smbl makan n tgk flight take off  & landing
Banyak meja diorg sediakan cme sempit skitla klo bawak troli yg airport sediakan tuh siap langgar2 troli orang sebelah...hehehehe
Harga KFC kt KLIA2 ni agk mahal dari tmpt biasa...
Kt KLIA2 ni mmg byk kdi makan tapi aku xdan nk jejak semua n amik gmbr sebab aku agak kalot g sn lepas kje kol5.30 br gerak dari opis smpi Putrajaya Sentral kol6 lbh kurang mcm jauhje kan tp sebab kete banyak kn masa ni...setel parking n kua kn brg da bpe minit ngn jalan lg nk ke tmpt bli tiket...
Harga tiket RM6.20 sama macam g KLIA...sng sangatla banding nk g lcct kne tukar tren bagai...
dlm 20 minit +- smpila KLIA2
korang jgn bli sampai KLIA tau nt nk ke KLIA2 kne caj rm2 plak...
padahal 3minitje dari KLIA ke KLIA2...







Tudiaaa ayu gitewww lik kg ngn bj kje...(ayu ke)ekekekeke
nk cepat punye pasal
Hmmm masa sampai kt qlate adik aku blh cakap selamat hari raya...
sengal betol nmpk sgt aku nih jarang blk pki bj kurung...yela ssh skitla nk klo nk lari2 ke nk jln cpt2...
*Ni depan kuanter check-in berhampiran KFC dan tempat perlepasan dalam negeri






Ni ruang menunggu sebelum masok dlm perot kapal terbang
Kat sini byk pintu so ko kne yg blkg 1x ad la dalam 20 minit kot nk smpi klo jln plak mcm semut
so korang d nasihatkan dtg awl ye...
ad di sediakan walkalator tp mcm lg laju jln kaki je...
tapi untuk pergi je klo korang dari flight  nk ke balai ketibaan siapla menapak hokeh...
sian tgk makcik pakcik yg da berumur kne jln jauh...aiiii aku yg xbpe nk berumur pn skt kaki klo byk2 menapak...hehe











Lama sangat menunggu sy cek brg dl la kot ad yang tertinggal...
adeiii zara oh zara xde maknenya nk cek lg nak oiiii




 





Oit 2 beranak ngumpat ek???
Ngata mama la tuh...
Hmmm cek beg n cek jalan lepakla jap kat papa dia...
Penat nunggu smpi c kecik da lapa balik...adeiii
 flight delay plak mlm tuh...adeiii kelaparan weh konon xnk mkn heavy td
nasibla labu...









(*_*)
*Pengalaman hari ini jadikan pengajaran hari esok...











26 May 2014

Syg Kitty




Muaaaaxxxxssssss
Sayang Kitty sebanyak bintang d langit...gitewwww
Huu ape sajela barang ada kne mengena ngn Hello Kitty mmg syg gle r...
Tgkla saje bt manja2 ngn kitty
klo suh syg mama dia punya payah tp klo suh syg kitty cepatje...
adeiii ngn kitty pn aku nk berkira kn...ehehehhe
Ni antara adiah besday dia...wlpn dia suka kitty tp ygni jarang jugak dia usung sebab da nk sama besar ngn dia...hehehehe













(*_*)
*1bilik brg kitty 1hr nanti










23 May 2014

TRW vs JDT



Johor dan Qelate
Zara dan fiq bersatu bergabung meletopppp
Nampak kecikje semek zara padahal beza byk bulan gk dua org ni...
Zara lahir bulan 2
fiq lahir bln 12
dekat 1thn kauuu tp nampak fiq lg chubby
1st time jpe fiq rasa nk gigit je budak tuh...
entah bl plak dpt jpe lg
jarak memisahkan kami...


hmmm sama2 anak sulong nih...
xley nk cakap sape nmpk garang sebab sm2 xserasi lg jpe kejap jekn...
zara biasa nk kco org tambah plak laki...gatai ank aku nih macam papa dia...oppsssss!!!!!













(*_*)
*Berangan anak laki plak...







22 May 2014

TQ Boss


Tiba2 dapat adiahni tekezut den dhla br lg pindah kt unit ni...
Xsampai 2bulan kot dk cni da dpt adiah...apekah maksudnya???
tapi yang peliknya dia ckp mak dia yg bg...
Motif mak dia bg...???
Aku da kawin klo bujang pon pelik gk sebab bos aku da kwn...
hmmm pape pn untg dapat bos baik ni









Inilah dia ghupeee adiah yg mak dia bg...
Tudung bawal...
Bukan aku sorg dapat tp tiga orang dapat corak yg sm cme warna je berlainan...
hmmmmm da lm kot xberbawal...
smlm aku pki tp malu plak nk tepek gmbr aku pki tdg bawal...
nanti2la...ekekekekekekeke pemalu sgtla plak kn...ngade2












(*_*)
*Terima kasih daun keladi









19 May 2014

Kasut Hello Kitty






Cumilll bangat...
Antara yg aku kenan la utk c kecik tuh
Haiii nmpknya emaknya yg lebih ni...
Eheheheh
Ada sapa2 yang jual boleh komen ye nt cek visit IG@FB Uollssss k






(*_*)
*Tambah koleksi






16 May 2014

Ubat migrain



Baca, sapu pada dahi dan yakin pada Allah S.W.T
insyaAllah akan beransur rasa sakit kepala










(*_*)
*Semuanya kuasa-Nya







15 May 2014

Miss DJ




Hai Uolllsssss

DJ Zara in da house...!!!

DJ ni 24 jam layan upin ngn ipinje
jgn marah naaaa






(*_*)
*Pinky gulz...













14 May 2014

Miss U again






#Throwback

Friday Night di KLIA

3bulan sekali inilah tempat yang dituju
weollsss org terawal dia jpe bl balik Malaysia dan orang terkahir bl nk pergi semula...

Inilah satu2nya abang yg aku ada...
Hmmmm susah betol nk bergambar ngn dia ni...
Masani aku amik peluangla...tapi c kecik plak xmo dk diam...
Pusing sana sini...adeiii ni xboleh jalan lg ni...huu

Dalam ERL pn dia dk menjerit mcm kt umh...haishhh dia bt hal dia la xksh dh org bising ke ape
Nasibla ada air sbgi penyelamat dia klo x abesla dia bising sementara nk sampai ke Putrajaya
20minit rasa macam lama sangat bl ank da mula mengamok...
Kesabaran amat tinggi d perlukan...











(*_*)
*Kerja rajin2 ye... 





12 May 2014

Nasihat untuk para wanita





Sejauh mana kebenarannya xpastila...tapi biasanya klo aku peod mmg aku pastikan xminum air bergas dan sebarang ais la sng cte sebabnya aku ni jenis yang senggugut terok n peod yg melimpah ruah hari pertama-ketiga...huuu dasat kn...
Dulu ms sebelum kawin ad yang ckp klo terok mcm tuh susah nk dpt ank tp semuanya kuasa Tuhan...
Alhamdulillah cepat DIA bg rezeki...
Apa pn semua dari-Nya...






(*_*)
*Sayangilah diri sendiri






09 May 2014

KLIA 2





ihsan google



  • Beroperasi sepenuhnya pada 9 Mei 2014 (Jumaat) harinila ye adik abg kakak pakcik dan makcik !!!!!!
  • Terletak 2 km dari terminal utama KLIA. Terminal ini secara rasminya telah dinamakan sebagai KLIA2
  • Terminal baru ini adalah 60 peratus lebih besar daripada saiz asal LCCT iaitu 150,000 meter persegi kepada 242,00 meter persegi.
  • Saiz LCCT sedia ada hanya 60,000 meter persegi bagi menampung keperluan 15 juta penumpang
  • Terminal KLIA2 ini memperuntukkan sebanyak 68 pintu bagi pengendalian 30-45 juta penumpang setahun berbanding standard industri 55 pintu.
  • Bagi keperluan keselamatan, kerajaan turut memperuntukan keperluan balai berlepas dan ketibaan bagi penumpang antarabangsa dan domestik berasingan. Terminal itu turut menyediakan 6,000 kawasan meletak kereta.  




Nt aku review psl KLIA 2 ni lepas aku g sn ye...
Xlama lagi nk fly dari sn...dptla merasai kecanggihan & kemegahan KLIA 2
yeahyeah...






(*_*)
*Malaysia makin maju...







08 May 2014

Bf yang dulu...



Inilah dia buah hatiku dulu...
Oh Amat...
Tetiba rindula plak...
Dari lahir sampila ke besar aku dak tatang dia...
Skrg da msk sekolah rendah da pon...
Cepatnya masa berlalu...
Aku je perasan muda lagi...nk msk 3siri da woittt...




Ni aku curi gmbr dia ms ry korban thn lepas...
Muka punyela berkerut sebab menahan panas n nk marah aku amik gmbr dia...
Hmmm jarang da jpe budak banyak akaiiii nih...
Padahal xjauh mn pn umh ktorg...
Tapi tuhla xkne masa kn...adeje hal nye yg memisahkan...
gittewwww







(*_*)
Harap dia ingat aku smpi bila2...




05 May 2014

Ber''hoodie''





Selfie uolssss...
Kecik2 da pandai selfie ye anakku...
Alahai mama xajar tau...
Masa ni nak g ambik mama dalam hujan lebat so papa pakaikan baju sejuk yang ber''hoodie'' sebab sejuk sangat dan lindung kepala dari kena hujan...
Klo berdua nk payung lagi kn payah so inilah caranya utk elakkn kena hujan..
Hmmm klo tgk macamni ramai yg cakap macam laki...
Heeheeheeheeheehee






(*_*)
*Nak bli jgkla bj hoodie blh pki sm2...




02 May 2014

Jika








(*_*)
*Salam jumaat

.
.