31 March 2014

Bile nk g Langakwi...???





Ting...!!!!!!!!!
Wassap bunyi...tgk2 ad gmbr masuk...
Br igt adk g Langkawi...
Wah syiok aihhh hang dk bercuti kt sn...
Katanya naik benda alahni kne byr RM60 utk 10 minit...
Mahalke?bolehla kn nk rasa cane terbang tinggi...
Katanya lagi klo biase lg mahal...
Hmmm pape la weh sekali sekala kot...
Aku gkla xdpt g lg...
Last aku g sn ms omo 10thn...
Skrg da nk msk 30...
Da 20 thn berlalu (touching lak) teringin gkla nk jejak sn lg...








(*_*)
*Bile ni nk g ni incik asben...???





30 March 2014

Tq Boss





Yeay dapat adiah...
Bkn hadiah hari lahir...aku lahir bln 12(perluke bgtau...wakakaka)
Ni adiah dari X-Boss yang kiut miut...
Sempena ape plak ye???
Sempena aku da bebas dari jajahan dia...(amboi ayat ko)
Baik kn bos aku padahal tukar unit je pn...bukan jauh pn...hr2 dk bertentang mata lagi haaa...






Taraaaaaa... iniah dia kiut miut mcm tuan yg bg...
Mug belang2 warna warni sgt comel...
Hmmm igt nk tunjuk gmbr bos yg kiut miut tuh tapi privasi org kne jg kn...





(*_*)
*Sebenarnya pk gk nk bos adiah...tapi xtau nk bg ape...


28 March 2014

Bersedekahlah...





Ada orang cakap takot nk sedekah nanti diri sendiri xcukup plak...
Alahai padan2la ngan ape yg ada...
Jangan terlalu berlebih2 lebihan sedangkan masih ramai yang memerlukan...
Sedekah xperlu banyak janji ikhlas ye...(Peringatan utk dr sdr jgk)




(*_*)
*Rezeki bersama...

26 March 2014

Preloved 1




Kemeja Size M-L
RM 25





(*_*)
*Masih ok dan cantik...

25 March 2014

MBE vs POS MALAYSIA...




Lot KP0203B, 
South Car Park, Level P2,
Alamanda Shopping Centre,
Jalan Alamanda, Precint 1,
62000 Putrajaya.

Senang nak cari aku bg petunjuk skit ye...cari watsons nt naik escalator trn bawah k...da smpi bawah pandang sebelah kanan nmpkla kedai ni...





Waktu perniagaan bermula jam 10a.m-10p.m
Nak awal g pejabat pos k...
Tapi lecehnya pejabat pos kne amik nombor...
Lama jgkla menunggu...
Kt cni cepat dan mudah...da siap2 bungkus n tulis bgje pada pekerja utk timbang dan bt bayaran...ok setel boleh balik...
da banyak kali aku g pos brg kt c2...walaupun aku gne pos laju tapi aku xsuke g pjbt pos yg keramaian tuh...
kt cni ad lg servis lain selain pos laju, DHL, UPS, CITY LINK, TNT tapi xpenah tau utk ape...
hehehehehehehe...









 (*_*)
*Selamat mengepos ye...




MH370


Beberapa hari lepas aku ad update berkenaan PRAY 4 MH370
Selepas 17 hr d laporkan hilang akhirnya berita tentang
MH370 diterima ianya disahkan terhempas di Lautan Hindi Barat Perth, Australia...
Pesawat itu membawa 239 orang, termasuk 38 penumpang dan 12 anak kapal warga Malaysia
Walaupun tiada seorang pn yg aku knl tapi perasaaan hiba, sedih dan pilu bercampur baur...
Adakah ini menjadi titik terakhir pencarian MH370???
Bilakah kotak hitam akan ditemui bagi menjawab segala persoalan tentang MH370???





Ini adalah alat yang digunakan utk mengesan kotak hitam...
Dengan pertolongan dan kecanggihan perlatan harapnya kotak hitma dapat ditemui dengan cepat dan selamat...
Pelbagai persoalan bermain d fikiran aku...










(*_*)
*Semoga terdapat keajaiban dalam penantian...masih berharap!!!




21 March 2014

Renungkan seketika...















(*_*)
*Sama2 mengingati satu sama lain...








20 March 2014

Jika itu takdirku...


Siri akasia ni da agak lama da tapi baru nk cte sebab aku  xlayan sangat dari awal...
Tapi da tengah tuh layanla dalam 2-3 kali...
Skrg da mcm menarik skitla sebab cerita dia tuh gerakla jgk kn da mcm2 berlaku...
hehe byk komen plak aku kn...

aku suke lagu yg hazama nyanyi...





Lepas tgk cte ni minat plak tgk Shukri Yahya ni berlakon...
Aduhai Dr Azri membuatkn aku hari2 nk tgk cte ni...
ayat xblh bla kn...
Muke dia muke lelaki melayu terakhir gittewww...







(*_*)
*Takdir hidup kita berlainan...pasarah @ redha...





Relakan Jiwa





Kusangka hidupku
Selamanya kelam
Terbelenggu ikatan tanpa manisnya cinta



Memaksa diriku
Menapaki jalan
Arah yang tak pernah ku mahu dalam hatiku



Kini kau pun hadir
Memberi cahaya
Membangunkan ku dari suramnya mimpi ngeri



Menuntun hatiku ke palung asmara
Seakan ku hidup kembali dari matiku



Engkaulah cinta
Yang selama ini aku cari



Ku Relakan Jiwa
Tuk menjadi penghuni dalam sangkar hatimu
Kerna engkaulah nadi yang menghidupkan aku
Yang mampu melarutkian setiap sepi hatiku



Hati bukan untuk dimiliki
Tapi untuk dicinta dan mencintai
Kurelakan jiwaku padamu



Engkaulah cinta
Yang selama ini aku cari



Ku relakan jiwa
Tuk menjadi penghuni dalam sangkar hatimu
Kerna engkaulah nadi yang menhidupkan aku
Yang mampu melarutkan setiap sepi hatiku



Seandainya waktu
Tak pernah pertemukan aku dengan dirimu
Akan kubiarkan mati hatiku selamanya
Sehingga kau datang membangunkan aku













(*_*)
*Khas buat insan tersayang...



Buat insan bergelar suami...






Wahai para suami...
Hargailah para isteri mu d saat dia bersama mu mencari sesuap nasi, membanting tulang empat keratnye demi keluarga...
Walaupun bukan tanggungjawabnya untuk membantu mu mencari nafkah tapi dia lakukan dengan ikhlas atas dasar kasih sayang padamu dan keluarga...
Kasih sayang dan pengorbanan yang xdpt d tukar ganti...













(*_*)
*Sayangilah isteri anda...





19 March 2014

Kolam...


Macam bes je klo dpt kolam mcm ni...
Mau c Zara xnk kua...
Masak gak klo nk berendam je...
Ada mama ngn papa pn join sekali...




Tapi sayangnye bt masa ni xblh beli lg...
Xmuat nk letak dalam umh...
Xkn nk letak kt ruang tamu kn...











(*_*)
*Satu hari nanti nk beli jgk...







17 March 2014

Anggur sedap...


Alahai comel betol anggur nih...
Sedap plak tuh...
Nak makan pn senang...
Tapi susah nk cari yang kecik comel ni...





Nyum3...
Klo korang pernah mkn gtau ye...
Teringin sangat da lm cari tapi slalu abes...
Nasib xngidam...






(*_*)
*Japje abes sepinggan...






14 March 2014

Jerebu...



2-3 harini jerebu makin terok...
Tekak da mula rasa gatal, mata da pedih...
Mana xnye dk mkn asap...
Hope cepatla kembali sihat...






                                  Banting 294* 279*



                                  Kuala Selangor 134* 126*  



                                  Pelabuhan Kelang 304* 313*




                                  Petaling Jaya 182* 183*

 

                                  Shah Alam 160* 161*




                                  Kemaman 55* 55*




                                  Kuala Terengganu 27* 27*




                                  Paka 53* 53*




                                 Batu Muda,Kuala Lumpur 177* 177*




                                 Cheras,Kuala Lumpur 143* 141*




                                 Labuan 47* 48*




                                 Putrajaya 167* 161*
 
               









(*_*)
* Kurangkan aktiviti luar...





Salam Jumaat...
















(*_*)
*Sama2 kita renungkan...








13 March 2014

Rahsia Personaliti Huruf Pangkal Nama



huruf A
Ramah dan murah senyuman.Mereka juga pandai menyesuaikan diri dalam pergaulan selain bijaksana dan cerdas.Kelemahannya, sangat mudah berasa hati, dan mudah mengeluarkan kata-kata pedas ketika meluahkan perasaan marah. Meskipun begitu marahnya mudah reda.

huruf B
Selalu tenang dalam menghadapi masalah yang rumit dan membahayakan dirinya adalah ciri penampilannya.Mereka juga sangat setia dan penyabar, yang menjadikannya amat disenangi dalam pergaulan. Kelemahannya sangat mudah tersinggung.

huruf C
Ramah dan pandai berbicara.Ini yang menjadikannya popular di kalangan rakan-rakan. Mereka tidak bersungguh dalam bertindak dan selalu menganggap masalah yang dihadapi adalah remeh.

huruf D
Pendiam, bercakap hanya bila perlu. Sopan, berdisiplin dan kuat bekerja. Kelebihannya itulah yang menghasilkan kejayaan dalam mencapai cita-cita. Kelemahannya adalah selalu bimbang dan sukar mempercayai orang lain.

huruf E
Pandai dan penuh pertimbangan dalam menjalankan tanggung jawab. Sikapnya periang bila hatinya senang, tetapi suka berdiam diri apabila hatinya gundah dan boleh membuatkan hati orang lain terluka.

huruf F
Punya pendirian yang teguh, tidak mudah goyah dan keras kepala.Mereka juga sukar memaafkan.Tidak setia dan amat berhati-hati bila berbelanja.

huruf G
Kerap murung dan bersedih hati. Pendiriannya mudah dipengaruhi. Tekun belajar ketika rakannya bermalas-malasan dan sebaliknya suka bermalas-malasan ketika rakannya sedang tekun.

huruf H
Mudah simpati, bahasanya lemah-lembut. Tidak pernah melukai perasaan orang lain. Selalu tergesa-gesa dalam melakukan pekerjaan, suka berkhayal dan bercita-cita terlalu tinggi.

huruf I
Suka memendam perasaan dan permasalahan. Mereka juga mudah merasa curiga dan cemburu terhadap orang lain. Suka menangis.

huruf J
Ramah dan murah senyuman. Mereka juga pandai menyesuaikan diri dalam pergaulan. Mudah merasa ragu dalam membuat keputusan dan tidak tegas.

huruf K
Pandai berjenaka. Hari-harinya sentiasa ceria walaupun perasaannya gundah. Kelemahannya suka bercerita rahsia

huruf L
Ramah dan pandai bergaul dan mempunyai ramai kawan. Tidak suka bergosip dan mencampuri urusan orang lain. Amat berhati-hati bila berbelanja. Kelemahannya tidak menepati masa.

huruf M
Pandai dan kreatif, suka kelembutan dan jika dikongkong, mereka akan memberontak. Senang dijadikan sahabat, kerana mereka tidak berkira. Kelemahannya boros dan keras kepala.

huruf N
Baik hati dan rapi dalam berpakaian. Mereka suka menghulurkan tangan menolong orang lain tanpa memikirkan balasan. Kelemahannya mudah bersedih hati dan kurang percaya diri.

huruf O
Serba boleh. Suka memendam perasaan dan permasalahan serta sukar mempercayai orang lain. Akibatnya ramai yang menggapnya sombong dan suka memilih teman.

huruf P
Pandai berjenaka dan selalu ceria. Punya banyak idea dan sangat kreatif. Sering melakukan sesuatu yang belum dilakukan orang lain. Agak pendendam dan boros.

huruf Q
Setia dan mudah memaafkan orang lain. Suka meluangkan waktunya untuk kawan-kawan. Keras kepala, sukar diatur dan mudah emosi.

huruf R
Pendiam dan bercakap hanya bila perlu. Tekun dengan kerja yang disukai dan bersungguh-sungguh dalam mengejar cita-cita. Suka mengkritik. Dan sukar mengawal bicara ketika marah.

huruf S
Pandai dan tekun dalam mengejar cita-cita. Tidak suka pada orang yang suka memungkiri janji.Kelemahannya mudah tersinggung selain sukar menahan emosi. Jika sudah emosi marahnya meledak-ledak.

huruf T
Sangat berdisiplin. Selalu mengerjakan sesuatu menurut aturan buku. Tidak suka mengelamun atau bermalas-malasan. Suka menonjolkan diri selain senang gugup, terutama bila bersalah.

huruf U
Suka berterus-terang dan menyendiri. Naif baginya merugikan orang lain. Tidak tahan dengan kritikan dan kurang pandai menyusun kata-kata jika berbicara didepan orang ramai.

huruf V
Tutur katanya lembut dan pemalu. Pandai meyesuiakan diri.Selain itu, mereka juga pandai menguasai orang disekitarnya dengan cerita-cerita yang memikat. Tidak suka berterus terang.

huruf W
Ramah dan mudah simpati. Sikapnya amat menawan. Punya toleransi yang tinggi dan ringan tangan. Keras kepala dan sukar diatur, tetapi hatinya boleh dilembutkan dengan kesabaran dan kelembutan.

huruf X
Budi pekertinya halus. Suka melakukan pekerjaan sosial. Mudah tersinggung dan tidak akan berbaik dengan mereka yang menyinggungnya.

huruf Y
Pendiam dan tidak suka menonjolkan diri. Ramai menganggapnya sombong walaupun sebenarnya mereka adalah sahabat yang baik. Tidak berani mengemukakan pendapat.

huruf Z
Pandai berjenaka dan menyesuaikan diri dalam pergaulan. Suka disapa terlebih dulu dan gemar menonjolkan diri.







(*_*)
*Nak skodeng nama kawan2la...





 

12 March 2014

Tahniah Che Ta





Lama xgosip retis kt blog...
Hee Tahniah3...
Xsbr nk tggu dia bersalin...
Mesti kiut miut baby dia...









(*_*)
*Syiok aihhh tgk org preg...






Soya Sedap...

 
 
 
Soya dalam botolni mmg sedap xtipu...
Tapi kan soya ni produk dari Thailand...
Agak2nyela org kt Malaysia ni berani minum x?
 
 
 
 
 
 
 
 
(*_*)
*Kt Kelantan mmg bykla sebab dkt ngn Thailand kn...
 
 
 
 
 
 

11 March 2014

Teruja ye...



Sabar menanti...
Merakam gelagat keterujaan c kecik menunggu nak naik ERL...




G KLIA skrg da xyh ssh2 naik kereta ngn jem nye, ngn nk pk parking kt sn yg mahalnye...
Naikje ERL kn mudah...
Syiok dapat naik ERL ye nak...
Mana xsyoknye selesa, sejuk, laju plak tuh kan...
cepat je sampai...

Dia dk kusyuk tengok org lalu lalang tiba2 zassss lalu train KLIA Express...
Tekezut ko...mcm nk terbang rasa...








(*_*)
*da bosan naik kereta kan...




Nak bergambar aje...



Pantang orang sua kan kamera mest nk sengih je...
Ikot sapela ek...yang pasti mama ngn papa xdela gle gmbr...
Ehehehehehe...


 
 

Masa ni dia mmg suke sgt sebab dapat kete mainan tuh...
aku xblh bla ngn kete tuh sebab lagu oppa gangnam style tuh memekak betol...
Nasibla dpt free...


 
Mata da sepet sekali mama bke flash plak bertambahla sepet anakanda...
 
 
 
 
Xmo lepas kete dia tuh...
 
 
 
 
Haippp ddk sopan skitla awk tuh gegul...

 





 



(*_*)
*Nt mama bli kamera utk zara selfie ye...



















10 March 2014

Pray 4 MH370...


Miracle do happen...
Semoga ada keajaiban akan berlaku yg dpt...








(*_*)
*Semoga semua selamat pulang ke pangkuan keluarga...







Takot nk bersalin...



Masa bersalin ank pertama takot nk bersalin sebab pk mcm2...
yelakan org kata bertarung nyawa...
ya memang betol aku xnafikanla...separuh mati rasa nk keluarkan baby...




Da setahun ank pertama pk lg bile plak nk mengandung lagi...
Tapi rasa takot tuh  masih ada...tambah plak tgk gmbr ni...
Xdpt aku bayangkan...
xmo bayangkan nt takot nk bersalin lg...











(*_*)
*Doakan semua merasa rezeki dari-Nya...
















07 March 2014

Sunnah & Adab2 Hari Jumaat...



Selama berapa tahun kita hidup xbyk benda yg kita bt ikut sunnah kn..
Padahal bukan susah pn nk ikut sunnah dlm ms yang sm dpt tmbh pahala...
Meh cek ad yg kt ikut x...klo belom bolehla ikut sunnah2 d bawah ni ye...






Mungkin ramai yang da tau tapi jgn tengokje ye sila amalkan utk kebaikan bersama...






(*_*)
*Sebagai renungan kita bersama...




05 March 2014

Still Support BF...



Alhamdulillah da 1tahun aku msh full BF pada princess sorang tuh...
InsyaAllah sampai 2 tahun...




Walaupun pada awlnya banyak dugaan tapi aku kuatkan semangat utk susukan anak sampai sekarang...
Mana xterduga bila kt ofis nk kne pam 2x sehari ngn nk kne tumpang bilik pegawai...
Ramai yang pam kat surau tapi aku segan ngn orang nk solat lg...
Mula2 rasa segan tapi pk kn anak yang nk membesar hilang perasaan tuh demi anak tersayang...
Tapi sekarang ank aku da demand nk direct je xmo da yg aku simpan dlm peti...
Da besar makin mengada plak dia...tp xpela janji dia sihat...
Semoga anaknada menjadi ank yg solehah dan bijak pada jalan-Nya...










(*_*)
*Menyusukan ank makin mengeratkan kita dgn ank...






04 March 2014

Kenapa dan mengapa...




Setiap persoalan pasti ada jawapannya kan...







Sementara masih diberi peluang untuk bernafas di bumi Allah ini sama2la kita manfaatkannya... 








(*_*)
*Sama2 muhasabah diri kita...