31 December 2014

21 Disember 2014




211284-211214


30 Tahun
Da masuk 3 siri weh sedarla diri tuh...uhhu 
Alhamdulillah masih berpeluang utk meneruskan kehidupan di muka bumi ini



Ni antara ucapan dari adikku yang sengal...hohohoho
Agak kurang asam adik aku nih ye nk jgk buh aku omo bpe...dia nk sedarkan kakak dia yang kakak dia da tua...ekekekeke

Tq2 byk pada semua yang mengingatinya...muaxssss :)








Di hari yang berbahagia ni kami ber3 p la makan2
xdela p mkn kt otel 5 bintang pon...kt kedai2 biasa2 je janji kyg perut suka hati kan
malas nk selongkar gambar lain...cukopla seketol aku blanje utk hari tua ku...hohohohoho

Biasanya hari lahir je nk adiah kan...tapi bg aku cukopla sekadar mendoakan kesejahteraan aku dan keluarga...








(*_*)
*Semoga semakin meningkat usia semakin meningkat juga amalan pada-NYA













29 December 2014

Zara & Cornetto



Ini budak comot
Hari2 mau makan aiskrim
Da pandai g dapo bke peti amik sdr stressje mama tgk tapi
papa da belikan bagi ajela...bli plak aiskrim cornetto yang kecil comel tuh senangla dia pegang n japje abeskan seketol tuh
dk diam jap mintak lgi..mmg xla nk bg makan sejuk banyak2 dhla xkira siang malam hujan ke ape nk jgk mkn aiskrim...



Da ghupe ape anak mama ni ha ngn rambut tocangnye dk mkn aiskrim
nasibla pandai mkn xkne baju...klo x mau mamanya menjerit 1 umh...












(*_*)
*Sejukkan badan dgn cornetto mini terbaik...





22 December 2014

Meatloaf



Meatloaf sekali pandang mcm kek pisang kan???
Rasa dia xtau nk ckp kne try sendiri barutau ye...
Nk kne belajar buat benda alahni
da 2 kali g umh sepupu dia bt...aku telanje
Kali ni aku cakap siap2 kt dia nk mkn benda alah ni
Igtkan dia xbt sebab dia xbpe sihat...mula2 dia kua kn kek pisang ngn air teh bunga...okla mmg pebret aku jgk semua tuh
xlama tuh dia kuakan meatloaf ni...senyum sampai telinga la klo dia nampak
Bagus sepupu aku ni wlpn bujang tapi serba boleh
Laki okeh klo pompuan xheranla pandai masak bagai













(*_*)
*sape teror btni?nk skit...haha












20 December 2014

Kalendar 2015



Da hujung tahun aku mula cari kalendar tahun depan nk tgk cuti bila
Kiraan nk cuti aje aku nih
Kne plan awal kn sng nk g mn2 ke nk simpan cuti tahunan yg xbpe nk byk tuh....huhu







(*_*)
*Welcome 2015





18 December 2014

Putrajaya-KB



Kali kedua jejak kaki d KLIA 2
Seronok kalini bawak si kecik sebab da boleh jalan sdr xdela nk berdukungje
Kadang2je dia berhenti2 dk tgk kiri kanan...al-maklumlah kedai bersepah dalam tuh semua kedai makan mau dia xtoleh kiri kanan...


Masa ni dia boleh diam lg sebab baru bpe minit ddk...tapi da mula jeling orang sebelah...




eh dia da pusing da ngadap budak sebelah...




tudiaaa da nak bgn plak xpuas hati xbpe nampak geng...
Bila da dpt berdiri sama naik depa dk menjerit...mama ngn papa bt rilek je sebab nk nunggu flight delay plak hampir sejam rasa mcm sehari da dk situ...huhu
suka hati zarala nk bt ape jangan melalak udah
tapi xlama pn dk layan geng dia...turun kerusi terus ajk p bli aiskrim
Ngada2 nk baskin robbin...ciputje da 10hinggit+- 2-3 kali suap da nk abes
Nsb br ank sorang...klo x kopak mak pak ko nak oit...
bukan nk kedekut tapi mls nk ajr mkn demand2...





Masa ni o.t.way g KLIA2
dalam erl punyela susah nk ddk diam..mulut xusah citela dk potpet2je...

Hmmmmm nasib ERL selesa n xjauh sgt nk g KLIA2
Kereta park je kt ERL sentral
ktorg msk selasa malam keluar isnin malam caj hanya rm26 hinggit
OKla kan berbanding tggl kt epot 1hr je da bpe hinggit...

Itula aku pk senang balik kg naik Flight je xpyh pk nk sesak2 atas jalan, jimat masa dan tenagala senang cite
Jimat jugak duit sebenarnya sebab klo d kira total harga tiket balik kalini lg murah berbanding naik kereta
TQ AirAsia...
 








(*_*)
*xdpt cuti2 malayisa dpt blk kg lg nikmat kn...???








17 December 2014

Berus bulu babi


Hati2 semasa membeli xkirala barang mahal @ murah
biasanya kita klo beli brg murah mmg main ambik je kan xde nk tilik dah janji dpt brg yg kita nak...



Berus botol ni hanya rm 3.90 kompemla main ambikje kan xde nk baca da sbb beli pon dekat kedai d Malaysia yang majoriti barang semua HALAL kan...
Tapi ad seorang hamba ALLAH da terbeli berus botolni...bila balik barula baca pada bungkusan dia tertulis di buat dari bulu babi...

Acaner nk buat tuh?
klo aku buangje sebab benda pon xmahal...cme lepasni kne lebih berhati2la...

Korang mest nk tau dia bli kt mn kan?
Tgk gmbr d bawah ye...

Pada yang da tau share pada kawan2 ye...






dapat x jawapan dia???
Aku selalu jgkla pergi kedai ni kt bangi...

MR DIY

Banyak jgkla barang aku bli kt kedaini...harapnya semua HALAL la...
Byk cawangan dia tp plg dekat ngn aku kt bangila
Barang dia mmg murah2 n ad yg berkualiti jgkla

Hmmmmm...da tau berita pasalni nk g pn mcm risau plak...padahal bukan aku pn yg kne...
ape pn kita buat knela berhati2 kan...
Senangje nk lingkupkan orang islam...cara halusss diorg pki...












(*_*)
*Beware my fren...













05 December 2014

Tasik Titiwangsa


Buat pertama kalinya zara dan mama dpt jejak kaki di taman tasik titiwangsa...
Da bpe tua br jejak kaki kt cni...
bertahun dk KL tp xde org nk bwk mai cni...uhuk3 tacing plak...
Huuu blh tahanla ramai orang petang minggu...
Bahagia c kecikni jalan2 tanpa gangguan...bebas gittewww








Awas anda d perhatikan...
Tengok tuh ada penjaga tasik memerhati pergerakan anda ye...











Bila terlalu ramai yang dk naik basikal, main roller blade papa dia risaula kot kne langgar...tiada lagi kebebasan buatmu wahai anak...













Sambil2 lepak klo pekena aiskrim sedap jgk kn...
inilah adik2 aku...masih bujang ye...hahah budak2 lg nih jgn nk gatai nt aku babab








Tudia kami pekena aiskrim...mama xkisah da zara dk mana janji mama dpt mkn aiskrim dengan tenang...bajet bujangla tuh mkn ngn adik2...









 Di mana saja pasti kne bergambar ini budak...isk3










Makan aiskrim xkenyangla kan..bawakla plak p makan2...








Amboi garangnya muka papa...lapa sangat ke papa???ngeee




Tengokla big boss seronok dk pilih makanan...syiok dia dk belek2 menu








Tiba masanya kami dipisahkan buat sementara...adik bongsu kne balik da...
selamat berangkat pulang ke UiTM Jengka ye acu...
xmo sedih2 nt kt p lepak2 lagi ye...
 Selamat Jalan acu :)








(*_*)
*Masa amat mencemburui kita...






10000 Langkah






Jaga kesihatanla katakan nk berjalan 10 ribu langkah sehari...
Mampuke???
InsyaAllah mampu klo hari bekerja tapi klo hari cuti xsmpila kot setakat jalan dalam umh, tapi xley ckp jgk klo dk ulang alik ke dapor, ke tandas, ke seluruh umh mau cukop jgk kot...xdan nk kira la plak...hoho
Klo hari kje mmg tercapaila sasaran tuh sebabnya kt dalam opis da jln2, tghr klo rajin jln kaki plak g mkn kt alamanda sambil cuci mata...
Balik kje menapak p bus stop plak...da sampai umh menapak lagi p amik c kecik tuh...jarak dia mcm dlm gmbr tuh ha (boley tahanla bila jln sorg2 rs jauh gle kot)...klo pegi balik agak2 lebih da kot campur plak jln2 dlm umh plak lg sementara nk tdo...

Agak2 klo menten mcmni blh fit x badan?yola nk gym bagai mmg xsempat da ngn c kecik tuh...hmmm br ank sorg da mcm2 alasan kan???lalalalala









(*_*)
*niat+usaha=kejayaan















04 December 2014

2 Hinggit




Orang kata pagi WAJIB kena ambik sarapan
Kadang rasa xtau nk makan apa...klo amik nasi kompem xabes...
Jadinya inilah makanan yang tekak rasa boley telan dan mampu abeskan...



RM2 hinggit
Okla kan bkn sebab nk jimat mkn sikit tapi mmg tekak xlalu sangat makan heavy pagi2...






(*_*)
*Tapi badan naik jgk...acaner???









03 December 2014

Cibiuk



Layan...


Budak yang xsabar nk makan...








Nasi dalam daun macam ni mmg bau dia melazatkan lagi makanan








xigt da ape nama nasi ni tapi klo versi Malaysia nih nasi kukusla ngn ayam goreng







Beza dia sambal ni...lain skitla dari nasi kukus
bagi aku xpedas sgt...ok2 je :)


Kedai cibiuk semua makanan indon...blhla cuba klo nak rasa makanan diorg...xyah susah payah g indon ye...
Kedai cibiukni area kajang...pandai2la korang cari klo nk g...hohohoho







(*_*)
*Saya bagi 3 bintang...















28 November 2014

Jenaka atau serius???











(*_*)
*Fikir2kanla wahai suami...







21 November 2014

Salam Jumaat





Assalamualaikum (*_*)
Marilah kita sama2 mecari pahala dengan cara yang sangat mudah












(*_*)
*Hanya memandang ye...mudah sangat kan















19 November 2014

Sedekah setiap hari...


Mampukah kita nk sedekah tiap hari...???
Jawapannya hanya tuan punya badan yang tahu...

 

Macam mana?senangkan nk sedekah setiap hari...???







(*_*)
*Sm2la kita bersedekah...







17 November 2014

Lambatnya sampai





Da lama xtepek gmbr sendiri dalam blog
Amekkkowww
 jgn muntah ye sebab nk letak 1je pon








Perkara biasa terjadi bila mana jem melanda d tengah jalan...layan kebosanan anakanda...
dia suka bergambar rupanya...ikot sape entah...mama dia xsuka sgt...eh yeke???hohohoho













(*_*)
*nanti letak gambar bertiga plak ye...




14 November 2014

Stroller Baru


Lama da g jln2 xbwk sroller sebab da bole jln kan
Tapi bukan nk jln pn asyik n dukung je ini budak...ngada2 betol
Lama2 pusing penat jgkla...da mkn berat kan...
Adik aku bg idea sumbat jela sekali ngn barang2 mls jln sgt...
Apelagi sukela dia dk ngn barang2 blh dia tlg pilih mn yg dia kenan...




Baca ingredient  ke sayang...???












Cek logo HALAL pulak...bgs2 tp jgn buke udahla ye sayang (*_*)













Seronok betol dia dk dalam stroller nih..sampai nk tgk muka pn payah...kusyuk ngadap nini dia tuh...da lama pusing terasa jgkla beratnya dk tarik rs mcm letak beras 1guni besar beratnya...barang yg nk bli skitje...tp mmg xblh bli brg byk pn dia sorang je da penuh da bakul tuh...

Gnila klo g mall ngn dia WAJIB bli pape utk dia takot nt amokan dia bermula dia penat pusing2...













(*_*)
*Senang stroller baruni...








12 November 2014

Sarapan sempoi






Inila jadinya bila malas nk g bli sarapan
Nasibla da bawak siap2 roti dan pisang
Kadang2 nk sarapan sempoi mcmni je da bosan menambah lemak asyik mkn ns lemakje...

Roti cicah ngn air coklat blhla tahan kenyang nk tggu lunch
Pisang 2ketol tuh menambah lagi mengenyangkan perotku
Nasib perot jenis mkn skitje da kyg walaupun cepat lapar
lunch nt bedal la heavy skit kan...lalalalala








(*_*)
*Cuba amalkan pemakanan seimbang


Nuffnang



Tq Nuffnang
1st time cash out
Walaupun xkencang mana tp itulah hasilnya
Berapa tahun kot aku dk menaip tp sbb aku pn on off kan nk kencang camno
hohohoho 





Nt bg BE plak ye yang syiok skit...ritu ad dpt 1x tapi japje sbb kebetulan ms tuh mmg xon9 ad masalah2 yang xdpt d elakkan gittewww











(*_*)
*Love u nuffnang










11 November 2014

Cara kecilkan pipi



Kompom rmi yang nk tau mcm mn cara nk kecilkan pipi kan
Meh tgk carani...
 Zara yang ajar mama dia kecilkan pipi
ni mest tgk pipi mama da kembang mcm apam ye nak...hohoho

Sngje kawan2 hanya guna bantal dan kepitkan pada pipi anda berulang kali...agak2 berjaya x?
sila cuba ya...
lihatla hasilnya dalam masa berbulan2...
Yakin jd je kan...
Tp klo korang nk cepat uolssss pakai ironla gerenti pecah abes lemak2 sekali ngn pp ko ilang kan aku xtau...lalalalala




Jgn marah ye...mana tau usaha anda berhasil...







(*_*)
*bt jgn xbt ye...