27 December 2013

Bazaar...


Welcome to ehehbazaar...

27-29 Disember 2013

Jumaat-Ahad

Kompleks Kejiranan Presint 9
(Berhampiran foodcourt (teja))







Layout untuk semua peniaga on9...

Booth iolsss kt level-1

Datangla ye aku nk kasi harga kasih sayang pelok cium hokehhh...

Year End Sale

la katakan...ngeee...




(*_*)
*Datangla ye macam2 ado...

26 December 2013

Kuew Tiau Kungfu...





Wah kungfu2 gittewwww...
Antara makanan pebret iolssss...
Sblmni mls nk torai buat...asyik dk beli je kt kedai mkn kt area umh...
Ciputje da abis...pokai gkla klo 1x mkn kne 2bgks sorg...(gle byk mkn)
Last2 laki aku ckp bt sdrla bkn ssh pn...

Ok boss...

Saya Menurut Perintah


Dengan penuh keikhlasan incik somi yg buatkan...eh wlpn aku xmsk tp segala bahan aku yg sediakan...nampak tuh sotong, ayam, sayo2 sume aku yg ptg tau...
klo ikot dia nk tmbg lg udangla bagai...
dia tukang campakje...untung kn tukang masak...sebab tuh dia rjn masak...(untung aku jgk...mknje)


Hmmm ms bt nih part leceh skit part kungfu tuh...berkungfu gkla aku ngn c kecik tuh nk siapkan bila dk menjerit je...adeiii mcm nk tercabut ank tekak dia jerit sbb aku bt xtau je...hmmm da bg segala senduk, tupperware dan segala mcm yg ad kt dapo pn nk jerit jgk...adeiiii
Nk nenen upenye...hee patotla xjalan ape yg aku bg...


Hmmm berbalik pd tajuk asal...uolsss nmpk sayor mayor yg lazat tuh(xsuke pn sayo2 tuh)...tapi kne marah ngn asben mknla sampai licin dr penuh pinggan tuh smpi xnmpk kuew tiau yg telah dikungfu...
Sib baik xwekkk...terokkan aku...bile la nk btl2 mkn segala khazanah bumi...lalalala






(*_*)
*resipi???tanya pakcik google...hee




24 December 2013

~...TeMa HiTaM PuTiH...~


wow...!!!

Eksklusif & elegant uolsss 

blhke nk bt tema warna nih?xsabar rs nk bli umh ni...

huhuhuhu

1 umh warna mcm ni mmg terbaik wooo...



















(*_*)
*Hari2 kne lap nih...adoiiiiii (beranganla weh)




23 December 2013

Caramelo...


Ada sape2 berminat x dengan caramelo yang lazat nih...









Nampak sedapkn...klo da ngadap tv bawak 1bekas xsedar habisni...
Klo ada sape2 berminat blh emel ye dliby2112@yahoo.com
COD area Putrajaya...




(*_*)
*Klo makan kompem nak lagi...



19 December 2013

Nombor Telefon Airport...







KLIA
Kuala Lumpur International Airport, Malaysia. 
43900 Sepang, Selangor. Malaysia
Tel: 03 8777 8888, 03 8776 2000 (Flight Information)
Fax: 03-8926 5209
http://www.klia.com.my/

Kota Kinabalu International Airport

Pengurus Lapangan Terbang
Malaysia Airport Berhad

Aras 5 Bangunan Terminal
Lapangan Terbang Antarabangsa Kota Kinabalu
Beg Berkunci No. 134, 88740 Kota Kinabalu
Tel:088-238 555
Fax:088-219 081

Kuching International Airport
Pengurus Lapangan TerbangLapangan Terbang Antarabangsa Kuching
Peti Surat 1070, 93722 Kuching
Tel:082-454 242
Fax:082-458 587

Langkawi International Airport
Pengurus Lapangan Terbang Malaysia Airport Berhad
Lapangan Terbang Antarabangsa Langkawi
07100 Padang Mat Sirat
Tel:04-955 1311
Fax:04-955 1314

Penang International Airport
Pengurus Lapangan Terbang Malaysia Airport Berhad
Lapangan Terbang Antarabangsa Pulau Pinang
11 900 Bayan Lepas
Tel:04-643 4411
Fax:04-643 5339

Batu Berendam Airport
Pengurus Lapangan Terbang Malaysia Airport Berhad
Lapangan Terbang Batu Berendam
75350 Melaka
Tel:06-317 5860
Fax:06-317 5214

Sultan Abdul Halim Airport
Pengurus Lapangan Terbang Malaysia Airport Berhad
Lapangan Terbang Sultan Abdul Halim
06299 Alor Setar
Tel:04-7144301
Fax:04-7145345

Sultan Azlan Shah Airport
Pengurus Lapangan Terbang Malaysia Airport Berhad
Lapangan Terbang Sultan Azlan Shah
31350 Ipoh
Tel:05-312 0848
Fax:05-312 2295

Sultan Haji Ahmad Shah Airport
Pengurus Lapangan Terbang
Malaysia Airport Berhad

Lapangan Terbang Sultan Hj Ahmad Shah
25150 Kuantan
Tel:09-538 2923
Fax:04-538 2017

Sultan Ismail Airport

Sultan Ismail Airport, 81250,
Johor Bahru, Johor Darul Takzim
Tel:07-599 4500
Fax:07-5996624

Sultan Ismail Petra Airport
Pengurus Lapangan Terbang Malaysia Airport Berhad
Lapangan Terbang Sultan Ismail Petra
16 100 Kota Bharu
Tel:09-773 7400
Fax:09-773 2852

Sultan Mahmud Airport
Pengurus Lapangan Terbang Malaysia Airport Berhad
Lapangan Terbang Sultan Mahmud
21300 Kuala Terengganu
Tel:09-6673666
Fax:09-6663084

Lapangan Terbang Sultan Abdul Aziz Shah
Pengurus Malaysia Airport Berhad
Lapangan Terbang Sultan Abdul Aziz Shah
47200 Subang
Tel:746 1833
Fax:746 3679

Labuan Airport
Pengurus Lapangan Terbang Labuan
Malaysia Airport Berhad

Bangunan Terminal Lapangan Terbang
Janlan OKK Abdullah, Peti Surat 80569
80715 W.P Labuan
Tel:087-415 070
Fax:087-412 909

Lahad Datu Airport
Pengurus Lapangan Terbang Malaysia Airport Berhad
Lapangan Terbang Lahad Datu
Peti Surat 213, 91108 Lahad Datu
Tel:089-881 033
Fax:089-881 618

Sandakan Airport
Pengurus Lapangan Terbang Malaysia Airport Berhad
Lapangan Terbang Sandakan
Peti Surat 1719, 90719 Sandakan
Tel:089-660 405
Fax:089-668 226

Tawau Airport
Pengurus Lapangan Terbang Malaysia Airport BerhadTawau Peti Surat 60132, 91011 Tawau
Tel:089-775 819
Fax:089-764 251

Bintulu Airport
Pengurus Lapangan Terbang Malaysia Airport Berhad
Lapangan Terbang Bintulu, 97000 Bintulu
Tel:086-339 163
Fax:086-337 011

Miri Airport
Pengurus Lapangan Terbang Malaysia Airport Berhad
Lapangan Terbang Miri, Peti Surat 851
98008 Miri
Tel:085-615 204
Fax:085-615 537

Sibu Airport
Pengurus Lapangan Terbang Malaysia Airport Berhad
Lapangan Terbang Sibu, Peti Surat 645
96007 Sibu
Tel:084-307770
Fax:084-307709




(*_*)
*Fly...fly...fly



16 December 2013

Tempat lepak...


Haiiii nama saya Zara
Eh mama sibok nk bgtau lagi nama saya...haisshhhh

Jom lepak ngn Zara sambil belajar ABC....XYZ



Inilah tempat paling dia suka...80% harian dia dk cni...
Apa kau buat nak oi???
Hmmm nak baring, nak makan, nak main dan klo boleh tdo pn kat cni tau...
Mau dia xsuka tgk warna warni uolsss menarikla bagi dia ngn gmbr2 binatang mcm2 ado...
Hai c kecikni macam2 ragam betol...

Masa ni zara omo 7 bulan...klo ikot omo dia da boleh merangkak...tapi malas ini budak mcm mama dia ms kecik kot...eh bkn mama tp papa dia...wakakaka xpe kutuk sebab papa dia xbc blog...ngeh3

Hmmm tikar evamaticni murahje...untg ank suke dk cni so xpayah beli kapet mahal2 bagai...
Bagusnya tikarni senang nk cuci klo tumpah makanan...maklumla xpandai nak suap sangat...byk tumpah dari masuk mulut...sesuaila ngn mama yang ''rajin'' nk ngemas...heheh




(*_*)
*nanti mama beli lagi besar ye senang mama ngn papa blh landing sm2...


13 December 2013

Fibroid ke...???



Risau pasal fibroid xabis selagi doktor xcerita dr A-Z ­­...




4.12.13 bermula kesakitan yang amat jam 12tengahari…dhla ada jamuan…org sibok nk mkn tp aku dk tahan sakit n xbla blaaa da nk lepak2…
So rehatla dlm blk…bknnye blh ddk woiii sakitnye…caranya kne  aku sujud sbb dgn cara tuh blh hlgkn rasa sakit kt perot…tp sblm lelap aku sapu myk panas dl & selimutkan diri ngn kain tebal kasi kurang rs sakit…da setel sapu myk aku pn terlelap dlm keadaan sujud selama hampir 30minit…klo org tgk igt aku solat tp xpki telekung…nk main2 ye aku skt nih blh lg tumbuk laju2…

2.00+- aku cuba bangun n ddk kt kerusi aku…adeiii sakit lg so kne bongkokkan badan br hls sikit rasa dia…mmg xde mood sgt dh ms nih…nk blk naik jet  je rasa bia cpt smpi…

3.00+- mkn sakit mencucuk  mcm kne cucuk pisau g2…rasa mcm nk tembus perot ni…aku telanla dadah skit…Lepas beberapa minit rasa sakit mkn hilang dan aku da boleh senyum n bercakap…tapi masih  xselera nk makan…
Hari berikutnya…

5.12.13 jam 2pg+-  aku mamai2 bgn cr tungku  n panaskan…laki aku tgkje mesti igt aku ngigau kn…sampai dia ikot aku ke dapo…
5minitje kot panaskan trus ambk n  tungku2 kt perot, belakang sampai ke kaki…kol 3pg aku blh zaaaassss sampai pg…

Paginye celik mata, bersiap macam biasa walau pon ada rasa sakit lg…
O.t.way nk g opis blh plak aku suh patah balik g klinik yang paling dekat ngn umah…
Sampai klinik mcm biaselah part menunggu mmg bercintala klinik gomen kn free ramaila org…

Da sampai turn aku jpe doc…mcm biasalah doc tnye ape mslh kn???so ctela dgn tenang setenang air d laut…doc ckp kne scanla sbb kt perot kn nk tgk camne lg kn???
Malang nasib aku doc india tuh pn br kot dpt title doc so xkompom ape ke bendanya kt perot aku nih…nk kata pegnan xmungkin…dia pggl lak doc lain godek2 tekan2 perot aku…
sakit wooo…


Siap scan doc pn  print…gmbr tuh klo tgk mcm pegnan sbb nmpk  mcm ad kantung g2…
Doc india tuh xbanyak cakap terus tulis surat utk refer hospital putrajaya…huu dalam hati hanya Tuhan yg tahu...mcm2 terlintas d pikiran ni...huhuhuhu
So aku ambik surat tanpa tanya apa2…huiiiiii selama 2jam aku hanya dpt surat 1keping & tanpa ubt sbb kes kne rujuk kt spital utk kompem kn…


Nanti smbg cte kt spital plak...lenguh da aihhh lama xmenaip pnjg2...4hr dk taip br blh publish...ngeh3




(*_*)

*Muka blurrr abis ms o.t.way g hospital…

06 December 2013

...Fibroid...








Fibroids ?

Fibroids adalah sejenis tumbuhan daging yang berasal dari otot rahim (myometrium) dan ia merupakan tumbuhan yang paling sering melanda wanita dan ia bukan kanser. Ramai wanita yang ada fibroid dalam rahimnya tanpa disedari, ia tidak menimbulkan apa2 simptom atau gejala. Bila meningkat umor empat puluhan , 30% wanita ada tumbuhan fibroids.

Huiiii nape tetiba aku nk ckp psl fibroid nih?
Asalnya kawan aku kena ms pregnant...sampai doc nk srh operate bl bersalin nt...n kena bersalin awalla dan bla3...

Semalam aku g klnk sbb sakit perot yg amat sampai xlena tdo...
doc scan n dia kata fibroid...
ouchhh patotla sakit sangat...

Nanti next entry aku cte ape kata doc...





*Sape2 ad info tentang fibroid plz share ye?



02 December 2013

Tarif Elektrik Naik...???



Confirm...!!!


Terima Kasih 





Tarif Elektrik Naik 15 % Mulai 1 Januari

Nak berita penuh sila klik link d bawah...






*pasang pelita la nk jimat kos...sanggup..???



26 November 2013

~...Santai...~



Mcm best je...




Jom santai2 d putrajaya sambil d hiburkan dgn beberapa aktiviti yg tlh di sediakan spt pertandingan, permainan dan persembahan yang menarik...





* Selamat bersantai ye d hujung minggu...




04 October 2013

~...Cemburu...~





Ya Allah.. aku sangat cemburu apabila melihat sahabat-sahabat mampu berterusan atau dengan kata lainnya, istiqamah turun ke masjid/surau untuk solat fardu secara berjemaah.

Aku menjadi cemburu melihat sahabat-sahabat yang mampu istiqamah dalam pembacaan al-Mathurat selepas subuh dan selepas asar.

Aku cemburu kepada sahabat-sahabat yang mereka mampu istiqamah membaca Al-Quran setiap hari.

Aku cemburu kepada sahabat-sahabat yang mampu istiqamah dan maintain kan hafazan Al-Quran mereka malahan dapat menambahkan lagi ayat-ayat dan surah-surah hafazan bagi mereka yang belum habis menghafaz.

Aku merasa cemburu kepada sahabat-sahabat yang dapat istiqamah dalam mengamalkan solat sunat Dhuha tiap-tiap hari dan juga bagi mereka yang dapat istiqamah dalam solat sunat hajat. Lebih-lebih lagi kepada mereka yang dapat mengamalkan solat sunat rawatib.

Cemburu dengan sahabat-sahabat yang sentiasa berselawat ke atas junjungan mulia Rasulillah SAW. Selawat dan salam ke atas baginda. Dan juga sahabat-sahabat yang sentiasa beristighfar kepada Allah SWT dan sentiasa berzikir mengingati Allah SWT.

Sangat cemburu kepada sahabat-sahabat yang istiqamah dalam belajar ilmu agama (Tolabul Ilmi).

Aku terlalu cemburu kepada sahabat-sahabat yang istiqamah dalam membina kekuatan rohani iaitu qiamullail di waktu 2/3 malam.




*“Ya Allah. Istiqamahkan kami dalam ketaatan kepada-Mu dan tetapkan langkah kami dalam memperjuangkan agama-Mu. Amin Ya Rabbal ‘Alamin.”


12 September 2013

~...Rindu serindu-rindunya...~





Owh berbulanku menyepi...
Rindu sgt nk share mcm2 kt cni tp xnyempatla...
Da bertiga nih nk sesuaikan diri ambk ms jgkla nk stabilkan diri dgn kekalutan harian 
& tanggungjawab yg makin bertambah...(poyooooo kan)
InsyaAllah lpsni da blhla  nk singgah blog mcm dulu2... 
Cuma sejak byk urat da putusni otak da mcm beku plak nk menulis...huhuhu parah2



*kena urut jari jemari dulu nk taip pnjg2...









12 April 2013

~Buatmu~




Khas buatmu...

inilah hadiah sempena ulang tahun kelahiran incik suami...


~12. 4. 2013~






* xsmpt update ms lahir

30 January 2013

~...AkaR FatimaH...~




Perghhhh lamanya xmelawat tapak...
Bz dgn dr sdr yg xberapa sht...
Abes tergendala kerja2 meng''update'' blog nih...
Hurms kenal x benda alah kt dlm gmbr tuh?
Kan aku da bg nama dia kt atas tuh...hohoho
Harini 1st timela aku tgk benda alahni depan mata...

Nama d beri ''akar fatimah'' ada yg panggil bunga fatimah...(mana2la janji fatimah)
Hanya terdapat d Mekah 
Xada expired date
Kegunaannya untuk memudahkan ''jalan'' semasa nak bersalin...
Rasa xtau lagi sbb aku xtry lg...

Cara2nya mudah saja ye puan2 sekalian...
1. Letakkan akar tuh di dalam bekas yg agak besar (agak2la jgn guna baldi pulak)
2. Masukkan air  (air masakla)
3. Tunggu sehingga kembang (maknanya da dkt nk bersalin)
4. Minum airnya bila rasa sakit...
5. Lepas guna keringkan dan simpan utk ms akan datang...


*Semua kerja DIA...Kita hanya berusaha dan tawakkal...
(*_*)